Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
Jan. 11 2008 11:12 AM


In the Jan. 9 "Explainer," Michelle Tsai incorrectly described how delegates will be awarded in Florida. Because of a penalty imposed by the Republican National Committee, the state has decided that all of its remaining 57 delegates will go to the winner of the state primary. She also said Hubert Humphrey won the 1968 presidential nomination over George McGovern, when it was Eugene McCarthy.


In the Jan. 8 "History Lesson," Jeff Greenfield stated that primaries in both parties are closed to Independents in all the key Super Tuesday states. The Democratic primary in California is open to Independents.

In the Jan. 4 "Explainer," Daniel Engber incorrectly identified the source of the world's coolest lava as Mount Nyiragongo. The volcano is called Ol Doinyo Lengai.

In the Jan. 4 "Other Magazines," Chadwick Matlin referred to Jaime Wolf of Good magazine as she instead of he.

In the Jan. 4 "Press Box," Jack Shafer gave the incorrect date for the Wall Street Journal article "Pakistan to Delay Vote, Risking Violent Reaction." The story ran on Jan. 2, not Jan. 3. He also mistakenly repeated that headline as the fourth instance of Journal Pakistan coverage in one week. The fourth instance of Journal Pakistan coverage in one week was "Ballots vs. Bombs: Islamist Politicians Emerge as Pakistan's Power Brokers." The story has been updated to incorporate the corrections.

In a Dec. 28, 2007 " Jurisprudence," Niko Karvounis incorrectly referred to Mitt Romney as the first viable Mormon presidential candidate. A correction posted on Dec. 28, 2007 explained that was wrong because in 1976, Rep. Mo Udall, a Mormon, ran a credible campaign for the Democratic nomination. The corrected sentence then referred to Romney as the first "actively practicing" Mormon candidate. However, that was also inaccurate, because his father, George Romney, made a brief run for the 1968 Republican nomination.

In the Dec. 27 " Medical Examiner," Rahul Parikh incorrectly stated that Genentech submitted the drug Avastin to the FDA for separate approval as a treatment for macular degeneration, as opposed to a compound similar to Avastin. Also, Parikh said that Avastin was approved for colon cancer in 2003, when in fact it was approved in 2004.

In the Dec. 12 "Culturebox," David Segal stated that Humphrey Bogart died of lung cancer. He died of esophageal cancer.

If you believe you have found an inaccuracy in a Slate story, please send an e-mail to, and we will investigate. General comments should be posted in "The Fray," our reader discussion forum.