Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
Sept. 28 2007 11:19 AM


In a Sept. 27 "Trailhead" post, Chadwick Matlin incorrectly suggested that CNN did not report the number of undecided voters in its recent GOP presidential poll. It did report the number.

In the Sept. 26 "Art," Dushko Petrovich incorrectly described the subject of the sculpture Alison Lapper Pregnant, which depicts a woman with no arms and truncated legs, as an amputee.


In the Sept. 26 "Chatterbox," Timothy Noah stated erroneously that Peter Henle, a Bureau of Labor Statistics employee demoted in 1971 (in response to President Richard Nixon's bigoted rant that Jews at the BLS were conspiring against him), subsequently returned to the BLS, which is part of the Department of Labor. Henle returned in 1977 to the Labor Department, but not to the Bureau of Labor Statistics. He retired from government service two years later. Later in the piece, Noah misstated the middle initial of blogger Steven I. Weiss as "J."

In the Sept. 26 "Today's Blogs," Michael Weiss incorrectly identified blogger Jawahara Saidullah as a man andreferred to as an Indian blog. The blog's focus is all of South Asia.

In the Sept. 23 "Today's Papers," Ben Whitford wrote that the New York Times' public editor "admitted" that the paper had violated its own ad policy, implying that the editor was speaking for Times management. The public editor speaks for the readers and for himself, but not for the Times.

In the Sept. 21 "TV Week," Jody Rosen misspelled Cris Collinsworth's name.

If you believe you have found an inaccuracy in a Slatestory, please send an e-mail to, and we will investigate. General comments should be posted in "The Fray," our reader discussion forum.