Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
June 8 2007 10:57 AM


In the June 7 " Explainer," Michelle Tsai incorrectly wrote that the author of a coded poem about the Carmelite friars replaced each letter with the preceding letter in the alphabet. The substitutions were made with succeeding letters.

In the June 7 "Other Magazines," Alex Benenson incorrectly said that environmental activist Erin Brockovich is a lawyer.


Due to an editing error, a June 7 "Sports Nut" misstated the job histories of basketball's Paxson brothers. John is currently the general manager of the Chicago Bulls. Jim is the former GM of the Cleveland Cavaliers.

In a June 7 entry in the "Theater" dialogue, Peter Filichia misidentified the company whose slogan he paraphrased. It was Certs, not Doublemint.

In the June 7 "Today's Blogs," due to an editing error, the article orginally stated that James Rowley and Nicholas Johnston were the bloggers at the Bullwinkle Blog. They are actually the authors of a news article that the blog was citing.

In the June 5 "Explainer," Christopher Bonanos made several errors. First, he stated that the pirate's "arrr" originated with Robert Newton. Lionel Barrymore used "arrrgh" in a film from 1934. Second, he identified Dorset as being in the Cotswolds district of southwest England. The Cotswolds are in central England. Third, he asserted that most pirates were from oppressed nations like Scotland and Ireland. Many were, but more came from southwest England than anywhere else. Fourth, he stated that "arrr" is "strictly fiction," and that no one ever walked the plank. West country pirates may well have used the phrase "arrrgh," and there does exist at least one recorded instance of plank-walking.

In the June 5 "Jurisprudence" Dahlia Lithwick wrote that the Hamdan defense team briefed the issue of lawful versus unlawful enemy combatants only after Army Col. Peter Brownback had ruled in Khadr's case. In fact they had briefed this issue extensively long before.

In the June 5 "Press Box," Jack Shafer gave the wrong title for Tim Harford's column in Slate and the Financial Times. It is "The Undercover Economist." Also, Shafer erroneously stated that Jacob Weisberg's Slate column appears in the Financial Times. It no longer does.

In the June 1 "Explainer," Michelle Tsai incorrectly wrote that the CDC quarantined a man in 1963 for smallpox exposure. The patient was a woman.

If you believe you have found an inaccuracy in a Slatestory, please send an e-mail to, and we will investigate. General comments should be posted in "The Fray," our reader discussion forum.