Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
May 11 2007 11:23 AM


In the May 11 "Family," Emily Bazelon incorrectly stated that an article on parents praising their children appeared in April in New York magazine. The piece ran in February.

In the May 9 "Jurisprudence," Phillip Carter slightly misstated the Army's rationale for regulating soldiers' writings as "operational security." The correct quote from the Army is "operations security."


Due to a copy-editing error in the May 7 "Press Box," the newspaper Rupert Murdoch bought and hired Harold Evans to edit was missidentified as the Sunday Times. It was the Times of London.

In a May 7 "Summary Judgment" item, Doree Shafrir misstated how far behind the horse Street Sense was in the 133rd Kentucky Derby. He made up 10 lengths to win, not 19.

In the May 4 "Movies," Dana Stevens incorrectly stated that Waitress actor-director Adrienne Shelly died from a beating. She died as a result of a staged hanging.

In the May 1 " Letter From New York," Bryan Curtis misstated the publication date of Dan Burley's Original Handbook of Harlem Jive. It was 1944, not 1933.

If you believe you have found an inaccuracy in a Slatestory, please send an e-mail to, and we will investigate. General comments should be posted in "The Fray," our reader discussion forum.