Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
Feb. 16 2007 7:22 AM


In a Feb. 16 "Philanthropy," Lincoln Caplan said that foundations pay no taxes on their income and the growth in value of their investments. Foundations do pay a 1 or 2 percent excise tax on net investment income.

In the Feb. 14 "In Other Magazines," Christopher Beam incorrectly referred to Toyota's "retail return rate." It is called the "retail turn rate."


In the Feb. 14 "Obit," Witold Rybczynski wrote that the Nixon-Kennedy debate took place in 1961. It took place in 1960.

In the Feb. 14 "Today's Papers," Daniel Politi mistakenly suggested that Iraqi translator and Los Angeles Times contributor Said Rifai is a woman.

In the Feb. 12 "Politics," John Dickerson originally and incorrectly cited as an example of Barack Obama's hawkishness "As a Senate candidate in 2004, he said he would use missiles to attack Pakistan and Iran to keep them from getting nuclear weapons." Pakistan already has a nuclear capability. Obama's position was that "he would use missiles to keep extremists in Pakistan and Iran from getting control of nuclear weapons."

In the Feb. 11 "Today's Papers," Roger McShane mistakenly stated that the New York Times fronted an article on Barack Obama's presidential announcement. The paper teased the article on the front but ran the story inside.


In the Feb. 8 "Explainer," Kathryn Lewis incorrectly referred to William Thompson as the New York State Comptroller. He was (and is) the New York City Comptroller.

In the acknowledgements section of a Feb. 8 "Explainer," Kathryn Lewis misspelled the name of Massachusetts Attorney General spokesperson Emily LaGrassa.

In the Jan. 29 "Ad Report Card," Seth Stevenson incorrectly wrote that there are no female Masons. He should have written that there are no women in the Scottish Rite. Other Masonic organizations do admit women.

In the Jan. 8 "Ad Report Card," Seth Stevenson incorrectly wrote that a Sony ad titled "Paint" employed no visual effects. The ad did use some digital effects.