Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Corrections from the last week.

Slate's mistakes.
Sept. 2 2005 3:15 PM


In the Aug. 29 "Highbrow," Meghan O'Rourke originally stated that Betty Smith's A Tree Grows in Brooklyn was set in the 1940s. The novel was published in the 1940s and set in the 1910s. She also misspelled the feminist Catharine MacKinnon's name.


In the Aug. 26 "Dismal Science," Austan Goolsby stated that a real-estate agent in San Francisco sells "fewer than 4-5.7 times less," than an agent in Steubenville, Ohio. He meant that the agent in San Francisco sells "less than one-fifth as much" as the agent in Steubenville.

In the Aug. 26 "Number 1," Brendan Koerner originally identified the director of Sin City as "Richard" Rodriguez. The director's name is Robert Rodriguez.

In the Aug. 18 "Movies" review of The 40-Year-Old Virgin, David Edelstein misspelled the name of actor Seth Rogen.

In an Aug. 16 "Jurisprudence," Emily Bazelon misstated the nature of the involvement of the law firm Hogan & Hartson in the Supreme Court case Romer v. Evans. The firm did not argue the case on behalf of gay-rights advocates. It provided advice to Jean Dubofsky, the lawyer who argued before the court.

In the July 1 "In Other Magazines," Zuzanna Kobrzynski mistakenly wrote that French and Danish voters rejected the EU Constitution. It was French and Dutch voters who voted against the constitution.

In the July 1 "Today's Blogs," David Wallace-Wells originally misspelled the name of blogger Bradford Plumer.

If you believe you have found an inaccuracy in a Slate story, please send an e-mail to, and we will investigate. General comments should be posted in "The Fray," our reader discussion forum.