Corrections from the past week.

Corrections from the past week.

Corrections from the past week.

Slate's mistakes.
July 8 2005 11:43 AM


In the July 7 "Fighting Words" column, Christopher Hitchens originally and incorrectly claimed that Prime Minister Tony Blair had promised legislation that would outlaw speech that could be construed as offensive to Islam and that this represented an extension of Britain's blasphemy law. The government has introduced a bill that would criminalize incitement to hatred on the grounds of religion; this is an extension of a law that prohibits incitement to hatred on racial grounds and is unrelated to Britain's blasphemy law.


In the July 7 "Today's Blogs," blogger Colin Henderson was referred to as "Harrison" on a second reference due to an editing error.

In the July 6 " Today's Papers," Eric Umansky incorrectly stated that a New York Times story about a Persian-American filmmaker detained in Iraq did not mention suspected bomb parts he was found with until the 11th paragraph. The Times made reference to the alleged bomb parts in the second paragraph.

In a July 5 "Foreigners," Clay Risen incorrectly stated that "the party with the most seats forms the government." It's the party with a plurality of votes, not the most seats.

In a July 5 "Mixing Desk," Martin Edlund originally and incorrectly referred to an Apple Quadra machine as an Apple Quattro. Subsequently, it was mistakenly labeled in this "Corrections" column as Apple Quadro, due to an editing mistake.

In the July 1 "In Other Magazines," Zuzanna Kobrzynski mistakenly wrote that French and Danish voters rejected the EU Constitution. It was French and Dutch voters who voted against it.

In the July 1 "Today's Blogs," David Wallace-Wells originally misspelled the name of blogger Bradford Plumer.

If you believe you have found an inaccuracy in a Slate story, please send an e-mail to, and we will investigate. General comments should be posted in "The Fray," our reader discussion forum.