Corrections from the past week.

Corrections from the past week.

Corrections from the past week.

Slate's mistakes.
Feb. 25 2005 5:28 PM


President Bush did not make the statement attributed to him in the Feb. 25 "Bushism." European Council President Jean-Claude Juncker said it at a joint press conference with President Bush.


In the Feb. 25 "Today's Papers," Eric Umansky originally stated that a government panel would have voted to withdraw Vioxx and Celebrex from the market if the doctors on the panel who had consulted for the drugs' makers weren't counted. In fact, the two drugs that would have been voted off are Vioxx and Bextra.

In the Feb. 23 "Food" article, Kate Taylor originally used the word "imprecations" incorrectly, to mean "suggestions."

In the Feb. 18 "Corrections" column, due to an editorial error, the original correction to an Explainer on royal marriages substituted Mary Tudor's name for Mary Stuart's.

In the Feb. 11 "Foreigners" by Inigo Thomas, he incorrectly stated the number of children that Prince Charles and Camilla Parker-Bowles have between them as five. The correct number is four.

In a Jan. 7 "Movie Club" entry, Scott Foundas misidentified a Walter Hill film as Undefeated. The film is Undisputed.

If you believe you have found an inaccuracy in a Slate story, please send an e-mail to, and we will investigate. General comments should be posted in "The Fray," our reader discussion forum.