Corrections from the past week.

Corrections from the past week.

Corrections from the past week.

Slate's mistakes.
Aug. 20 2004 11:37 AM


In an Aug. 20 "Webhead," Clive Thompson originally and incorrectly described a Star Wars fan's modified car as a replica of an H-wing fighter. It is an A-wing replica.


In an Aug. 19 "Swingers" article on Oregon, Chris Suellentrop stated incorrectly that David Wu is the first Chinese-American member of Congress. In fact, Wu is the first Chinese-American member of the House of Representatives.

A "Brave New World" from Aug. 18, written by Harvey Rishikof and Michael Schrage, originally described electroencephalography as an infrared-based technology. It is not.

In an Aug. 18 "Explainer," Philip Carter incorrectly stated that the U.S. military operates a chemical-weapons-disposal detachment on Johnston Island. The U.S. military vacated that facility in June 2004. Also, he incorrectly stated that every U.S. embassy in the world has a small Marine Corps detachment. In fact, there are several that do not.

In an Aug. 18 "Press Box," Jack Shafer mistakenly stated that the Chicago Sun-Times had reportedly invented 25 percent of total circulation. The newspaper reportedly invented 25 percent of newsstand sales.

In an Aug. 18 "Shopping" article, Dan Crane mistakenly referred to "Mr. Myagi" from The Karate Kid. In fact, the correct spelling of the character's name is Mr. Miyagi.

In an Aug. 17 "Swingers" about the Florida presidential campaign, Seth Stevenson incorrectly claimed that highway I-4 ran to St. Petersburg. In fact, it ends in Tampa.

In an Aug. 16 "International Papers," Michael Young originally stated that Olympic judoka Arash Mir-Esmaeili will receive $15,000 from the Iranian government after refusing to compete against an Israeli opponent. In fact, he will receive $115,000.

If you believe you have found an inaccuracy in a Slate story, please send an e-mail to, and we will investigate. General comments should be posted in "The Fray," our reader discussion forum.