Corrections from the past week.

Corrections from the past week.

Corrections from the past week.

Slate's mistakes.
March 5 2004 12:36 PM


A March 4 "Ballot Box" by William Saletan originally and incorrectly indicated that President Bush overstated the number of "existing" stem cell lines. In fact, Bush did not. What Bush and HHS Secretary Tommy Thompson overstated was the number of cell lines known to be diverse, robust, and viable.

Due to a copy-editing error, a photo caption in a March 4 "Moneybox" originally identified the subject as Scott Sullivan, former CFO of WorldCom. In fact, it is Andrew Fastow, former CFO of Enron.


In a March 3 "Jurisprudence" article titled "The Trouble With Hiibel," the article indicated that Hiibel challenged a law in the Nevada Court of Appeals. In fact Nevada has no intermediate court of appeals. The law was challenged in the district court and at the Nevada Supreme Court.

In a Feb. 23 "Ad Report Card," Seth Stevenson incorrectly reported that Joel Veitch, who created the Quiznos spongmonkeys, makes TV shows for the BBC. In fact, Veitch works with Britain's Channel 4.

A "Culturebox" published on Feb. 27 incorrectly spelled the name of an editor and co-producer of the documentary Capturing the Friedmans. It is spelled Richard Hankin, not Richard Henkin.

In a Feb. 27 "Today's Papers" column, Sam Schechner referred to the Democrats' Los Angeles debate as the last before Super Tuesday. In fact, it was the second-to-last; there was another debate on Feb. 29 in New York.

In "The Gist," from Feb. 24, 2004, Laurie Snyder incorrectly stated that broiler chickens are routinely de-beaked and toe trimmed; they typically do not undergo these procedures. Some broiler-breeder chickens may be de-beaked. Broilers also are about 7 weeks old, not 5, when slaughtered.

If you believe you have found an inaccuracy in a Slate story, please send an e-mail to, and we will investigate. General comments should be posted in "The Fray," our reader discussion forum.