Corrections from the past week.

Corrections from the past week.

Corrections from the past week.

Slate's mistakes.
Jan. 9 2004 1:17 PM


In the Jan. 9 "Today's Papers" column, Holly Bailey incorrectly referred to Iraq's "$150 million foreign debt." The correct figure is $150 billion.

A Jan. 5 "Ballot Box" article by William Saletan originally quoted Joseph Lieberman as saying in the Jan. 4 Iowa debate, "To change the subject as Howard [Dean] does and to say that we haven't obliterated all terrorism with Saddam in prison is a little bit like saying somehow that we weren't safer after the Second World War after we defeated Nazism and Hitler." Saletan thought he had included the end of the sentence—"because Stalin and the communists were still in power"—but inadvertently left it out, probably because he was posting the quote around 4 in the morning.


In a Jan. 2 "Culturebox" column, Andrew Ferguson misspelled the name of one of the contributors to the National Lampoon 1964 High School Yearbook. He is Michael O'Donoghue, not O'Donahue.

In a Jan. 2 "Television" column about the World Idol contest, Dana Stevens stated that Spice Girl Geri Halliwell appeared on the World Idol contest and noted that she was managed by BMG, the same conglomerate that owns the Idol franchise. In fact, it was former Spice Girl Victoria Beckham who appeared, and her manager is Simon Fuller, creator of the Idol franchise.

In a Dec. 23 "Books" review of Carol Shloss' Lucia Joyce: To Dance in the Wake, Katie Roiphe originally alluded to a biography of Valerie Eliot, but no life story of T.S. Eliot's second wife exists. In 2001 Carole Seymour-James published a biography of T. S. Eliot's first wife, Vivienne, titled Painted Shadow: The Life of Vivienne Eliot.

If you believe you have found an inaccuracy in a Slate story, please send an e-mail to, and we will investigate. General comments should be posted in "The Fray," our reader discussion forum.