A roundup of recent corrections in Slate.

A roundup of recent corrections in Slate.

A roundup of recent corrections in Slate.

Slate's mistakes.
Aug. 1 2003 1:04 PM


In a July 29 "Summary Judgment" item, Marshall Heyman incorrectly noted that Barbara Lippert writes for Ad Age. She writes for Adweek.

In a July 29 "Moneybox" about the Pentagon's proposed terrorism futures market, Daniel Gross mischaracterized an incident involving British government plagiarism. Gross originally wrote, "When professionals rely on laypeople for their intelligence—as Britain did with its Internet-downloaded treatise on weapons of mass destruction—the results are usually poor." In a 2003 dossier on Iraq, the British government plagiarized portions of an article from the Middle East Review of International Affairs by scholar Ibrahim al-Marashi. Al-Marashi's article did not deal with Iraq's weapons of mass destruction. Rather, it concerned the structure of Saddam Hussein's regime. For more on the issue, see here. For the article itself, see here.

In a July 25 "Press Box," Jack Shafer misstated the isotope of cobalt that military investigators discovered in their search for unconventional weapons. The isotope is cobalt-60, not cobalt-80.


If you believe you have found an inaccuracy in a Slate story, please send an e-mail to corrections@slate.com, and we will investigate. General comments should be posted in "The Fray," our reader discussion forum.