Slate’s mistakes for the week of Oct. 3.

Slate’s Mistakes for the Week of Oct. 3

Slate’s Mistakes for the Week of Oct. 3

Slate's mistakes.
Oct. 7 2016 4:02 AM


Slate’s mistakes.

In an Oct. 8 Politics, Jamelle Bouie misstated that the Central Park 5 were five black teenagers. Four of them were black, and one was Latino.

In an Oct. 8 Politics, Max Perry Mueller misspelled Utah Gov. Gary Herbert’s last name.


In an Oct. 7 Bad Astronomy, Phil Plait misstated that the GOES-R satellite was inside a rocket at Kennedy Space Center when Hurricane Matthew hit. It was in an enclosure at a nearby facility.

In an Oct. 7 Education, Dana Goldstein misstated that former Heritage Foundation analyst Jason Richwine argued in his dissertation that Latinos should be denied U.S. citizenship on the basis of their lower IQ scores as compared to native-born whites. Richwine cited what he called the “IQ disparity between Hispanics and non-Hispanic whites” and “the persistently low IQ of Hispanic Americans” as supporting his argument that individual IQ test scores should be used as a basis for admitting immigrants to the U.S.

Due to an editing error, a headline on an Oct. 7 Moneybox blog post misstated the votes on Hurricane Sandy aid occurred in 2012. They were in January 2013.

In an Oct. 7 Moneybox blog post, Jordan Weissmann misidentified Clinton campaign aide Tony Carrk as Tony Clark.


In an Oct. 7 Slatest, Osita Nwanevu misstated when the Washington Post published the video. It was on Friday.

In an Oct. 6 Interrogation, Isaac Chotiner misquoted Ross Douthat as saying he “described Trump as a conservative's evil twin.” Douthat said he described Trump as “a reform conservative’s evil twin.”

In an Oct. 6 Outward, Mark Joseph Stern misstated that Alabama Chief Justice Roy Moore had been suspended by the state’s Judicial Inquiry Committee. The Alabama Court of the Judiciary made that decision.

In an Oct. 6 Slatest, Ben Mathis-Lilley misspelled Caribbean. He also misstated that a hurricane warning had been issued covering the city of Miami. Miami was covered at the time of the post by a tropical storm warning.


In an Oct. 6 XX Factor, Heather Schwedel misstated that Carrie Brownstein is a lesbian. Brownstein has identified in the past as bisexual and now avoids publicly defining herself.

In an Oct. 5 Books, Rebecca Onion misquoted a passage from The Way Things Work Now. They were “climatic” changes, not “climactic” changes.

Due to a production error, the quiz in an Oct. 5 Music misstated that “For No One” was written by John Lennon. It was written by Paul McCartney.

In an Oct. 5 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated that Donald Trump allegedly made demeaning remarks to Alicia Machado during the Miss Universe competition. She alleges the verbal abuse took place while she was its reigning champion.


In an Oct. 4 Books, Britt Peterson misspelled Homaranismo.

Due to a production error, the Oct. 4 Gist misstated the episode’s sponsors. That day’s sponsor was Betterment.

Due to a production error, a photo caption in an Oct. 3 Science misidentified Charles Foster as Bruce Springsteen.

In an Oct. 3 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated that Donald Trump may have avoided paying federal income taxes for the past 18 years. Trump in fact may have avoided paying such taxes for a total of 18 years, including some both before and after 1995.

In an Oct. 3 Slatest, Josh Voorhees misspelled Dan Quayle’s last name.

Due to a production error, an Oct. 1 Slate Money left off the bylines of hosts Cathy O’Neil and Felix Salmon.

In a Sept. 30 Politics, Ben Dolnick misidentified Scott Adams’ blog as a WordPress blog. It’s a Tumblr.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.