Slate’s mistakes for the week of Jan. 25.

Slate’s Mistakes for the Week of Jan. 25

Slate’s Mistakes for the Week of Jan. 25

Slate's mistakes.
Jan. 29 2016 4:02 AM


Slate’s mistakes.

In a Jan. 29 Moneybox blog post, Jeremy Quittner misspelled Michele Bachmann’s first name.  

In a Jan. 28 Interrogation, Isaac Chotiner misspelled Lloyd Bentsen's last name.


In a Jan. 28 Outward, Mark Joseph Stern misstated that an Oklahoma bill explicitly legalizes ex-gay aversion therapy. The bill neither protects nor outlaws such therapy.

In a Jan. 28 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated that Tom Cruise had founded a 9/11-related Scientology program. He was a co-founder of the program.

In a Jan. 27 Brow Beat, Aisha Harris misidentified an upcoming half-hour TV special about a road trip involving Michael Jackson, Elizabeth Taylor, and Marlon Brando as a feature film.

In a Jan. 26 Brow Beat, Laura Bradley and Forrest Wickman misstated that titles without expiration dates beside them will expire on Nov. 1. They will expire Feb. 1.


In a Jan. 26 Slatest, Joshua Keating misstated when President Obama delivered this year’s State of the Union address. It was earlier this month, not last week.

In a Jan. 26 Users, Amanda Hess misidentified a circa-2012 Twitter altercation as a “#GamerGate microcontroversy.” The #GamerGate hashtag was not in circulation until 2014.

In a Jan. 25 Schooled, Laura Moser misstated that courts have forbidden the teaching of creationism in public schools for nearly a century. It has only been since 1987.

In a Jan. 25 Science, Rachel E. Gross misidentified a Frank Zappa song as “Lonesome Cowboy Danville.” The song is called “Lonesome Cowboy Nando.”

In a Jan. 11 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated that Flint, Michigan, is still controlled by an “emergency manager.” Emergency-manager control of the city ended in April.

In Dec. 11, 2015, and Jan. 22, 2016, Slatests, Ben Mathis-Lilley misidentified Ted Cruz as a former lobbyist. Cruz was employed by firms that engaged in lobbying, but he worked for them as an appellate attorney.

In a June 1, 2015, DoubleX, Emily Yoffe misstated that Kamilah Willingham, a subject of the documentary The Hunting Ground, said her drinks were drugged the night of her alleged attack. Willingham insinuated the drinks were drugged in the film.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.