Slate’s mistakes for the week of March 23.

Slate’s Mistakes for the Week of March 23

Slate’s Mistakes for the Week of March 23

Slate's mistakes.
March 27 2015 4:02 AM


Slate’s mistakes.

Due to an editing error, a March 29 Sports Nut misspelled Syracuse basketball coach Jim Boeheim’s last name.

In a March 27 Brow Beat, Laura Bradley misstated that in the Walking Dead comics Beth’s death prompted Maggie’s suicide attempt. In the comics, Maggie attempted suicide because she lost her brother and father.

In a March 26 Bad Astronomy, Phil Plait misspelled Florida state Sen. Jeff Clemens’ last name.


In a March 26 Brow Beat, Aisha Harris misidentified director John Singleton as James Singleton.

In a March 26 Crime, Leon Neyfakh misstated the effect that Mark A.R. Kleiman and his co-authors believe their proposal would have on the prison population; they don’t think it would result in an 80 percent reduction on its own—only that it is a necessary step toward achieving that goal. Neyfakh also misstated that Kleiman’s proposal is to place prisoners in apartments that the government owns rather than ones it rents. Finally, Neyfakh mischaracterized Kleiman’s position on marijuana legalization: He does support some forms of marijuana legalization, but does not self-identify as an advocate.

In a March 26 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated that Flight 4U 9525 co-pilot Andreas Lubitz was 28. He was 27.

In a March 26 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated that French prosecutor Brice Robin asserted that co-pilot Andreas Lubitz had actively locked Flight 4U 9525’s pilot out of the cockpit. Robin stated that Lubitz had intentionally refused to help the pilot re-enter; the door may have locked automatically behind the pilot when he left.


In a March 26 Slatest, Beth Ethier misquoted the New York Times as talking about “local help officials.” The paper was talking about local health officials.

In a March 26 Sports Nut, Jason Zengerle misstated that Duke’s 2002 loss to Indiana came in the Elite Eight. It came in the Sweet 16.

Due to an editing error, a March 26 Sports Nut misstated that Kentucky and UNLV were the only teams since Indiana’s perfect 1975–76 season to reach the Sweet 16 of the men’s NCAA Tournament undefeated. Indiana State reached the final undefeated in 1979.

In a March 25 Jurisprudence, Dahlia Lithwick misidentified the Americans With Disabilities Act as the Americans With Disability Act.


In a March 25 Politics, Eric Holthaus misstated the location of Lindsey Graham’s Council on Foreign Relations speech. It was in New York, not Washington.

In a March 23 The Juice, Daniel Gross misstated that Nolan Ryan was born in Georgetown, Texas. He lives there but was born elsewhere.

In a March 23 Moneybox blog post, Jordan Weissmann misspelled Ukrainian.

In a March 23 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated the name of the Bureau of Alcohol, Tobacco, Firearms, and Explosives.


In a March 22 History, Rebecca Onion misstated that Kelsey Kauffmann has a Ph.D. She has an Ed.D.

In a March 19 Bad Astronomy, Phil Plait misstated that a chart showing annual temperatures from 1950 to 2014 had the average from 1950–2014 set to 0. That average was from 1951–1980.

In a March 19 Brow Beat, Josef Adalian misidentified the TV show Knots Landing as Knott’s Landing.

In a July 15, 2014, The Juice, Daniel Gross misstated that in terms of BTUs per passenger mile, flying was 57 percent better than driving in 2010. It was 43 percent better.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.