Slate’s mistakes for the week of Nov. 3.

Slate’s Mistakes for the Week of Nov. 3

Slate’s Mistakes for the Week of Nov. 3

Slate's mistakes.
Nov. 7 2014 4:30 AM


Slate’s mistakes.

In a Nov. 9 Bad Astronomy, Phil Plait misstated when, in Eastern time, Soyuz-13M was undocking from the International Space Station. It was at 19:31 Eastern time Sunday, not 21:31.

In a Nov. 8 Bad Astronomy, Phil Plait implied that Stephen Colbert‘s Comedy Central show would go on forever, or at least for a few more years. Sadly, it goes off the air at the end of 2014.

In a Nov. 8 Brow Beat​, Sharan Shetty misstated that the “Too Many Cooks” aired on Adult Swim the week of Nov. 3. It started airing on Oct. 28.  


In a Nov. 7 Atlas Obscura, Ella Morton misspelled Mojave Desert.

In a Nov. 7 Books, Ruth Graham misstated that one indelible detail in The Little House books is when a jaguar leaps on a horse. A panther leaps on a horse, not a jaguar. In a Nov. 6 

Books​, Alexander Chee misstated that The Blue Flower won the National Book Award. It won the National Book Critics Circle Award. 

A chart in a Nov. 6 Culturebox displayed the cover of the Backstreet Boys’ This Is Us instead of Millennium.


In a Nov. 6 Space, Phil Plait made incorrect assumptions about black holes in the movie Interstellar, and erroneously judged some of the film’s science as incorrect. He wrote an explanatory follow-up Bad Astronomy post that hashes out those errors.

In a Nov. 6 The World​, Joshua Keating misstated that Uruguayan President Jose Mujica is running for re-election. He is constitutionally barred from seeking another term.    

In a Nov. 5 Books, Jonathan Farmer misstated that James Booth used the word “hysterical” to describe Philip Larkin’s lovers. He used the word “histrionic.” 

In a Nov. 5 Politics, John Dickerson misstated that turnout among Democrats for the 2014 election in Colorado was 28 percent, a record low for the state. That number, based on exit polls, does not match the tabulated vote. Democrats say their voters were 32 percent of the electorate, not a record low.


In a Nov. 5 XX Factor, Amanda Hess misspelled Sen. Kirsten Gillibrand’s first name. 

In a Nov. 3 Bad Astronomy, Phil Plait misspelled the last name of injured Virgin Galactic pilot Peter Siebold. 

In a Nov. 3 Do the Math, Jordan Ellenberg misstated that the Kansas Senate race is a “three-way contest.” The Democratic candidate, Chad Taylor, dropped out in September, leaving it as a race between Republican Pat Roberts and Independent Greg Orman.​

In a Nov. 3 Future Tense blog post, Lily Hay Newman misstated that Larry Page said that “don’t be evil” was being removed as Google’s motto. Richard Waters, the Financial Times reporter who originally interviewed Page on this topic, tweeted to clarify that Page was not talking about the motto; Page said that Google may evolve its mission statement. 


In a Nov. 3 Future Tense, Yael Grauer misspelled Johns Hopkins University.​

In a Nov. 3 Politics, Michael Ames misstated that 88 percent of Floridians supported Amendment 2 in July. Eight-eight percent supported legalizing medical cannabis. A smaller majority supported Amendment 2 into October.

In a Nov. 3 Slatest, Katy Waldman misstated the year that Car Talk launched nationally. It launched in 1987, not 1977.

In an Oct. 1 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated that the Secret Service had let an armed felon ride an elevator with President Obama. New reports indicate that the individual in question, a security contractor, has never been convicted of a crime, although he has been arrested multiple times on charges such as robbery and assault.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.