Slate’s mistakes for the week of Oct. 20.

Slate’s Mistakes for the Week of Oct. 20

Slate’s Mistakes for the Week of Oct. 20

Slate's mistakes.
Oct. 24 2014 4:00 AM


Slate’s mistakes.

In an Oct. 25 Brow Beat, Sharan Shetty misidentified Brian Ross Weitz as Noah Lennox in the photo caption. The picture has been updated to one of Lennox.

In an Oct. 24 Slatest, Filipa Ioannou misstated the name of the National Institutes of Health.

Due to a production error, an Oct. 23 Technology misrepresented a map showing which Americans believe that burning the flag should be illegal as a map showing gay porn downloads across the country. ​The gay porn downloads map was missing and has been added into the article. 


In an Oct. 23 Video, Daniel Hubbard​ misidentified victims of England's Yorkshire Ripper, Peter Sutcliffe, as victims of Satanists in the ’80s. The images have been replaced.

In the headline of an Oct. 22 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated prematurely that the Canadian soldier who was attacked near the Parliament had died. This assertion was based on a New York Times account that the paper subsequently changed. The soldier was later confirmed dead.

Due to an editing error, the headline of an Oct. 21 XX Factor misstated that Scott Roeder had threatened an abortion doctor from prison. The woman he threatened is the owner of an abortion clinic, not a doctor. 

In an Oct. 20 Brow Beat, Jamelle Bouie misstated that registration of individual guns was broadly required in the United States. Only a handful of states require registratioxn of weapons. More common are gun licenses and background checks.


In an Oct. 20 DoubleX, Robin Marty misstated that two of Louisiana’s five abortion clinics are located in the northeastern corner of the state. They are located in the northwestern corner.

In an Oct. 20 Future Tense blog post, April Glaser and Alison Macrina misstated that the company OverDrive sets the fees libraries pay for e-books; publishers set these fees, though they are paid to OverDrive. It also misstated that privacy concerns over Adobe’s Digital Editions e-book software arose last week. They arose earlier this month.The piece also said that OverDrive has a monopoly on the library e-book market; it dominates that market but is not a monopoly. Finally, it misstated that OverDrive works with more than 30,000 libraries nationwide; that number is worldwide. 

In an Oct. 20 Slatest, Ben Mathis-Lilley misidentified the St. Louis County Sheriff’s Department as the St. Louis Sheriff’s Department.

In an Oct. 20 Slatest, Ben Mathis-Lilley misspelled Tiananmen Square.


Due to an editing error, the description in an Oct. 20 The Shortcut misstated that Command hooks are produced by a company called Command. They are produced by 3M.

In an Oct. 17 Medical Examiner, Boer Deng misstated that troops who returned from deployment to Liberia would self-monitor for Ebola symptoms for 21 days upon arrival back to the U.S. They will be monitored by Defense Department personnel postdeployment.

In the headline of an Oct. 17 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated that Michael Dunn had been sentenced to death for killing Jordan Davis. Dunn was sentenced to life in prison.

In an Oct. 16 Movies, Dana Stevens misstated that Michael Keaton had turned down an offer to make Batman Forever 2½ decades ago. Keaton refused the role in late 1993 or 1994, making the elapsed time closer to 20 years. 


In an Oct. 16 Slatest, Elliot Hannon misstated that the city of Chicago had shortened the length of yellow traffic lights. The programmed duration of the lights has remained consistent but can vary in practice due to electrical fluctuation. This February the city began giving out tickets for cases in which yellow lights lasted 2.9 seconds, a change from the previous minimum of 3 seconds. The change has since been reversed.

In a Oct. 15 Browbeat, Willa Paskin misstated that Archie Panjabi won an Emmy for her work in Season 1 of The Good Wife. She won an Emmy for Season 2. 

In an Oct. 14 Slatest, Elliot Hannon misstated that a Supreme Court order will allow the eight abortion clinics in Texas to remain open. The order allowed 13 abortion clinics to reopen until the appeals process on the state’s new standard for clinics providing abortion services is reviewed.

In an Oct. 13 Future Tense, Lily Hay Newman misspelled Standard & Poor’s.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.