Slate’s Mistakes for the Week of June 17

Slate's mistakes.
June 21 2013 4:45 AM

Corrections

Slate’s mistakes.

Red pen,Red Pen

Photo by Gabriela Insuratelu

In a June 20 "Future Tense" blog post, Katy Waldman incorrectly stated that liquid nitrogen reacted with chlorine in a swimming pool at party, creating a toxic cloud and sickening partygoers. The nitrogen did not react to the chlorine. It evaporated and displaced the air, causing the partygoers to choke

In a June 20 “The Kids,” Melinda Wenner Moyer misstated that the Honest company promised her an interview. While Moyer corresponded with an Honest representative about the prospect of an interview, one was never promised. Moyer also incorrectly wrote that Honest diapers contain several nut oils. They do not.

In a June 20 "Technology," Farhad Manjoo misstated—in a joking reference—how much better than Vine that Facebook aimed to make Instagram. By increasing video length from 6 seconds to 15 seconds, Facebook seemingly makes Instagram 150 percent better, not 250 percent better.

In a June 20 "Technology," Will Oremus misstated the size of the Tesla's central touch-screen display. It's 17 inches, not 16.

Advertisement

In a June 20 "XX Factor" blog post, Amanda Hess misspelled Robbie Myers’ last name.

In a June 19 "Bad Astronomy" blog post, Phil Plait wrote that all major components of the James Webb Space Telescope were manufactured by Ball Aerospace. Ball made the mirrors on JWST, but other companies are involved in building the observatory as well.

In a June 19 “Culturebox,” Erik Sofge misstated that C-3PO and R2-D2 secretly followed Luke Skywalker. R2-D2 left his post to look for Obi-Wan.

In a June 19 “Faith-Based,” Rebecca Finkel misspelled the name of the Hasidic sect Lubavitch.

In a June 19 "Foreigners," Dahlia Lithwick misspelled the Hebrew spelling for thank you. It is todah rabbah, not todah tabbah.

In a June 19 “Sports Nut,” John Dickerson initially misspelled the name of reader Jon Berry.

In a June 19 "Weigel" blog post, Emma Roller wrote that Tea Party Patriots gave one-day notice of a Tea Party rally on June 19. They announced the rally in an email on June 6.

In a June 18 “Double X,” Katy Waldman misattributed a comedy video about Bitchy Resting Face to the website Funny or Die. It was created by Taylor Orci.

In a June 18 "Future Tense" blog post, Jason Bittel wrote that the preliminary rounds of a competition for teens to pilot drones in space included ground demonstrations of their projects at MIT. While there used to be ground demonstrations in the competition, that is no longer the case.

In a June 18 "Vault" blog post, Rebecca Onion mistranscribed the name of an actor mentioned as a potential cast member in the movie version of Who's Afraid of Virginia Woolf? He was George Grizzard, not George Grippards.

In a June 18 “Weigel” blog post, David Weigel misquoted a Politico story about the Massachusetts Senate race. A quote said Republican candidate Gabriel Gomez, “has been complaining,” not “keeps complaining.”

In a June 17 "Brow Beat" blog post, Torie Bosch misspelled the last name of the actress who plays Zoey on Nurse Jackie. It is Wever, not Weaver.

In a June 17 Mad Men “TV Club” post, Paul Ford misidentified the company for which Peggy and Ted are creating a campaign. It is St. Joseph’s children’s aspirin.

In a June 17 “Weigel” blog post, David Weigel originally wrote that his friend returned from Iran with a cable, not a candle. Also, he misspelled the first name of Soli Shavar.

In a June 17 “XX Factor” blog post, Amanda Marcotte misspelled Miss USA judge NeNe Leakes' first name.

In a June 17 “XX Factor” blog post, Daniel Bergner misspelled former Playgirl editor in chief Ronnie Koenig's last name.

In the June 15 “New Scientist,” Sara Reardon wrote that Mary-Claire King discovered both the BRCA1 and BRCA2 breast cancer genes. She discovered BRCA1.

In a June 14 "Culturebox," Michelle Orange attributed the line “We’ve been growing apart for years,” from This Is the End, to Seth Rogen. It is spoken by Jay Baruchel.

In a June 14 “Medical Examiner” speculating that Superman’s Clark Kent disguise succeeds because everyone who works at the Daily Planet suffers from prosopagnosia, or face blindness, Kyle Hill wrote that most people who suffer from the disorder acquire it through brain trauma. However, it is more common for people to have prosopagnosia their entire lives, in some cases never noticing the condition.

In a June 14 "Weigel" blog post, Emma Roller misspelled Daniel Ellsberg's last name.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.

  Slate Plus
Tv Club
Oct. 30 2014 7:27 PM The American Horror Story: Freak Show Podcast, Episode 4 The “Edward Mordrake (Part 2)” edition.