Slate's Mistakes for the Week of Jan. 21, 2013

Slate's mistakes.
Jan. 25 2013 4:00 AM

Corrections

Slate's mistakes.

Red pen

Photograph by Gabriela Insuratelu.,gabriela insuratelu

In the Jan. 25 “Jurisprudence,” Emily Bazelon wrote that the D.C. Circuit has 13 judges who hear cases reviewed by the entire court (en banc review). Five of the 13 have senior status and do not hear en banc cases.

In a Jan. 24 "Doers," Trine Tsouderos stated that the restaurant Next changes its menu, décor, and music every three months. It makes these changes every four months.  

In a Jan. 23 "Doers," David Maraniss misstated the timing of his final interview with Barack Obama.

Due to an editing error, the menu line for a Jan. 23 “Future Tense” blog post incorrectly stated that the new Google Transparency Report covers June-July 2012. It covers July-December 2012.

Advertisement

In an editing error in an another Jan. 23 “Future Tense” blog post, the menu line incorrectly stated that the Australian Attorney-General’s Office seeks new surveillance powers and technology. It is seeking surveillance powers, but it is the Australian Security and Intelligence Organization that wants the technology. 

 In a Jan. 23 "Slatest" post, Jeremy Stahl misspelled the name of Salon.com's partner site, "The Weeklings."

Due to an outdated listing on the Colorado government website, in a Jan. 22 "Bad Astronomy" blog post, Phil Plait listed the 2012 members of the Colorado House Appropriations Committee, not the current members.

In a Jan. 22 "Culturebox," Jason Zinoman incorrectly noted the circumstances of a murder in a scene in The Following. The corpse was propped up in a chair, not hanging from the ceiling.

In a Jan. 22 "Explainer," Brian Palmer wrote that the 2005 presidential inauguration cost slightly less than the 2009 inauguration in inflation-adjusted terms. In fact, it cost slightly more.

In a Jan. 21 "Brow Beat" post, Tim Wu said the International House of Prayers is headquartered in Kansas. It is headquartered in Kansas City, Mo.

In a Jan. 21 “Politics,” David Weigel identified Ezra Hill, one of the Tuskegee Airmen, as a pilot. While Hill was a member of the Tuskegee Airmen, he served as an engineer, not a pilot.

In the Jan. 17 “Gaming,” Stefan Fatsis misspelled the name of Alfred Butts’ first word game, Lexiko.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.


  Slate Plus
Slate Picks
Dec. 19 2014 4:15 PM What Happened at Slate This Week? Staff writer Lily Hay Newman shares what stories intrigued her at the magazine this week.