Slate's Mistakes for the Week of Dec. 3, 2012

Slate's mistakes.
Dec. 7 2012 5:00 AM

Corrections

Slate's mistakes.

Red pen

Photograph by Gabriela Insuratelu.

In Dec. 7 "Bad Astronomy" post, Phil Plait said that rockets capable of taking people to the moon don't yet exist. However, smaller rockets can be used with multiple launches to send humans to and from the moon, so the text was clarified.

Because of an editing error, a Dec. 5 "Politics" misattributed a quote from Paul Ryan—“Republicans must steer far clear of that trap”—to Marco Rubio.

In a Dec. 4 "Bad Astronomy," Phil Plait implied that autism rates were studied in vaccinated versus completely unvaccinated children, but the major study done was only for children given the MMR vaccine versus those who were not. He also wrote that the MMR vaccine contained thimerosal, when it did not. Neither correction affects the overall argument of the article.

In a Dec. 4 "Explainer," Brian Palmer identified King George VI as the brother of George V. George VI was the son of George V.

In the Dec. 3 “Frame Game,” William Saletan stated that Israeli construction in West Bank sector E1 would "make a contiguous Palestinian state impossible." That statement was based on the linked New York Times article, which described E1 construction as "dividing the West Bank in two" and "making the contiguous Palestinian state endorsed by the United Nations last week virtually impossible." This is incorrect. An interactive map from the pro-Palestinian Israeli human rights organization B'Tselem indicates that an Israeli barrier round E1 would close non-barriered Palestinian access to East Jerusalem and would block direct access between Ramallah and Bethlehem, but it would leave a 10-mile-wide eastern strip connecting the northern and southern portions of the West Bank.

In a Dec. 3 "Future Tense," Kim O'Connor wrote that the deluxe edition of The 50 Year Sword was stitched in Nepal. It was stitched with Nepalese binding.

In a Dec. 3 "Medical Examiner," J. Bryan Lowder misspelled Dr. Jack Drescher's last name.

In a Nov. 30 “Books,” Jenny Hendrix described Evelyn Waugh as converting to Catholicism after the annulment of his marriage. In fact, he converted after the dissolution of his marriage but was granted an annulment afterward. The piece also incorrectly named Marilynne Robinson as a Catholic novelist.

In a Nov. 27 "XX Factor" post, Alyssa Rosenberg incorrectly spelled a New Girl character’s name. It should be Sadie, not Sady.

In a Nov. 23 “Science,” Jason Bittel misidentified the suborder of rodent to which mice and rats belong.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our comments sections at the bottom of each article.

  Slate Plus
Slate Archives
Nov. 26 2014 12:36 PM Slate Voice: “If It Happened There,” Thanksgiving Edition Josh Keating reads his piece on America’s annual festival pilgrimage.