Slate's Mistakes for the Week of Sept. 17, 2012

Slate's mistakes.
Sept. 21 2012 3:15 AM

Corrections

Slate's mistakes.

Red pen

Photograph by Gabriela Insuratelu.

A Sept. 20 “Movies” review of Head Games has been modified in light of the fact that Slate was mistakenly sent an unfinished version of Head Games for review. In particular, a scene that showcases a concussion test devised by one of the film’s executive producers does not appear in the theatrical release, and the final cut of the documentary also acknowledges the NFL’s $1 million grant to Boston University. The text above was adjusted to reflect these facts after Slate received the theatrical version of the documentary. Unrelatedly, writer Daniel Engber misquoted a line of dialogue from the documentary: The coach says, “This your rock—your helmet,” not “Your helmets are your rocks.”

In Sept. 20 and Sept. 21 “TV Clubs,” Jonah Weiner and David Haglund misspelled the name of David Lynch’s character on Louie as Jack Dahl. It is Jack Dall.

 In a Sept. 20 “Future Tense” blog post, Mark Joseph Stern incorrectly identified Gibraltar as an island. It is a peninsula.

In a Sept. 19 “Brow Beat” post, June Thomas originally claimed that How I Met Your Mother’s title referenced a woman. Since the “I” of the title is a man, it belongs in the mixed-gender category.

In the Sept. 18 “Explainer,” Brian Palmer stated that the Mercatus Center is at George Washington University. The center is at George Mason University.

In a Sept. 18 "Future Tense" blog post, Roseann Cimo originally cited the wrong locations for the group houses Rainbow Mansion and Tortuga. Rainbow Mansion is in Cupertino, not Palo Alto, and Tortuga is located in Mountain View, not Menlo Park.

In a Sept. 18 “Politics,” John Dickerson misspelled the last name of political commentator Erick Erickson.

In a Sept. 17 "Food," Rachel Levin described Karen Adelman, the co-owner of Saul's Deli, as 5-foot-1. She is 5-foot-3.

In a Sept. 17 "History," Robert M. Poole misspelled Civil War photographer Mathew Brady's first name.

In a Sept. 17 "Moneybox" blog post, Matthew Yglesias stated that the iPhone 5 had less battery life than its predecessor rather than more.

In the Sept. 14 "History," James M. Lundberg incorrectly referred to Franklin Pierce as the 13th president of the United States. Pierce was the 14th president.

In a Sept. 14 "Medical Examiner," Jasmeet Sidhu wrote that Megan Simpson underwent a gender-selection technique called PGD twice, the second time successfully conceiving a girl. She used PGD once, unsuccessfully, and then used a sperm-sorting technique plus in-vitro fertilization to conceive a girl.

In a Sept. 14 “Politics,” David Weigel wrote that the Obama administration is not enforcing the Defense of Marriage Act. It is not defending DOMA in court. In addition, because of a copy-editing error, the article stated that Obama “appointed two anti-abortion Supreme Court justices." They were two pro-abortion-rights justices.

In a Sept. 12 “Future Tense” blog post, Rachel Stern incorrectly stated that it is illegal in Germany for Google to include certain terms in Autocomplete. It is instead Google policy not to use them.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our comments sections at the bottom of each article.

  Slate Plus
Culturebox
Dec. 18 2014 11:48 AM Behind the Year of Outrage  Here’s how Slate tracked down everything we were angry about in 2014.