Slate’s mistakes for the week of Sept. 5.

Slate’s Mistakes for the Week of Sept. 5

Slate’s Mistakes for the Week of Sept. 5

Slate's mistakes.
Sept. 9 2016 4:02 AM

Corrections

Slate’s mistakes.

In a Sept. 11 Slatest, Daniel Politi misstated that a Politico article looked at what Donald Trump and Hillary Clinton were doing on Sept. 11, 2011. It covered what they were doing on Sept. 11, 2001.

In a Sept. 10 Brow Beat, Matthew Dessem misspelled actor Peter MacNicol’s last name.

Advertisement

In a Sept. 9 Outward, Evan Urquhart misidentified George Habieb as a Pride Center ambassador. He is a staffer.

In a Sept. 8 Brow Beat, Matthew Dessem misstated that Charles Dance played Tyrion Lannister on Game of Thrones. Dance played Tywin Lannister.

In a Sept. 8 Dear Prudence, Mallory Ortberg misidentified the Big Brothers Big Sisters organization as Big Brother, Big Sister.

In a Sept. 8 Moneybox, Joshua Keating misstated that Egypt has spent more than $8 million to improve the Suez Canal. It has spent more than $8 billion on the project.

Advertisement

In a Sept. 8 Moneybox blog post, Jordan Weissmann misidentified the Center on Budget and Policy Priorities as the Center on Budget Policy and Priorities. He also misspelled Louisiana.

In a Sept. 7 Brow Beat, Matthew Dessem misstated when the new iPhone and PlayStation were announced. It was Wednesday, not Tuesday.

In a Sept. 7 Climate Desk, Will Greenberg misattributed the statistic about how much rainfall Louisiana received in a recent rainstorm to a new National Oceanic and Atmospheric Administration study. That stat came from a Capital Weather Gang story.

In a Sept. 7 Moneybox blog post, Henry Grabar misidentified the Center for Economic and Policy Research as the Center for Policy and Economic Research.

Advertisement

In a Sept. 6 Bad Astronomy, Phil Plait misstated that a Mars probe was lost as an incorrect thrust was applied when the probe entered Mars orbit, but the maneuver was executed a week before orbital insertion.

In a Sept. 6 Brow Beat post, Sam Adams misstated that Lights Out made more than $125 million in the U.S. The thriller made more than $135 million worldwide.

In a Sept. 6 Moneybox blog post, Jordan Weissmann misstated that Laureate Education earned $4.3 billion in 2015. It made $4.4 billion in 2014. He also misstated that 17 percent of Laureate’s 2015 revenue came from the United States. Sixteen percent did.

In a Sept. 6 Slatest, Joshua Keating misstated the number of countries that have signed the treaty banning cluster munitions. It is 119 not 116.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.