Slate’s mistakes for the week of Sept. 26

Slate’s Mistakes for the Week of Sept. 26

Slate’s Mistakes for the Week of Sept. 26

Slate's mistakes.
Sept. 30 2016 4:09 AM

Corrections

Slate’s mistakes.

In a Sept. 30 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated that charges against Alicia Machado in a 1998 Venezuela attempted murder case had been dismissed. A judge in the case decided not to order Machado’s arrest after initial evidence was presented against her, and she was never tried.

In a Sept. 29 Bad Astronomy, Phil Plait misidentified the International Astronautical Congress as the International Aeronautical Conference.

Advertisement

In a Sept. 29 Moneybox blog post, Henry Grabar misstated that the Hudson Yards and Penn Station were, respectively, the largest private development and train station in the world. They are the largest in the U.S.

In a Sept. 29 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated that at least three people had been killed in a Hoboken, New Jersey, train crash. That number was taken from erroneous early reports; only one person died in the crash.

In a Sept. 28 Behold, Jordan G. Teicher misstated the start date of the exhibition “Roe Ethridge: Nearest Neighbor.” It opens Oct. 7, not Oct. 1.

Due to an editing error, a Sept. 28 Brow Beat misidentified the trailer for Fantastic Beasts and Where to Find Them as the first full trailer. Other trailers of similar lengths have been previously released.

Advertisement

In a Sept. 28 Next 20, William Saletan misstated that the sectarian forces that seized control of the GOP primaries were anti-gun. They were anti–gun control.

In a Sept. 28 XX Factor, Elissa Strauss misidentified Beth Israel Deaconess Medical Center as Israel Deaconess Medical Center.

In a Sept. 27 Future Tense, Josephine Wolff misstated that Matthew Broderick’s character in WarGames guessed a dead programmer’s password. The programmer was not dead.

In a Sept. 27 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated that Hillary Clinton’s debate victory in a CNN/ORC poll was the second-largest victory in CNN/ORC’s data set. It was the third-largest victory.

Advertisement

In a Sept. 27 Slatest, Josh Voorhees misstated when Bill Clinton, George H.W. Bush, and Ross Perot took part in what was then the second most-watched presidential debate in U.S.history. It was 1992, not 1997.

In a Sept. 27 XX Factor, Heather Schwedel misspelled Megyn Kelly’s first name.

Due to an editing error, a Sept. 26 Future Tense misstated that Norwegian newborns can currently look forward to a life span of 74 years. That was the life expectancy for Norwegian newborns in 1960.

Due to a production error, a graphic in a Sept. 26 Next 20 misstated that Mallory Ortberg and Nicole Cliffe met on the White House lawn.

Advertisement

In a Sept. 26 XXFactor, Michelle Goldberg misattributed a tweet to Rudy Giuliani that was from a Rudy Giuliani parody account.

In a Sept. 25 Brow Beat, Matthew Dessem misspelled the name of Drake’s longtime collaborator Noah “40” Shebib.

Due to an editing error, a Sept. 23 Science misstated that Stephen Turner had reviewed 30 papers this year. He reviewed more than 30.

In a Sept. 23 XX Factor, Elissa Strauss misidentified a student-parent child care funding program. It is the Child Care and Development Fund, not Child Care Access Means Parents in School.

In a Sept. 22 Politics, Jonathan M. Katz misstated that the State Department “includes the U.S. Agency for International Development.” USAID is an independent federal agency that works closely with the State Department.

Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.