Slate’s mistakes for the week of Nov. 24.

Slate’s Mistakes for the Week of Nov. 24

Slate’s Mistakes for the Week of Nov. 24

Slate's mistakes.
Nov. 28 2014 4:05 AM


Slate’s mistakes.

In a Nov. 28 Outward, June Thomas misstated that Tyrion Lannister was among the fictional characters represented by the actors who attended a Q&A following a screening of The Imitation Game. Charles Dance, who plays Tywin Lannister, attended.

In a Nov. 26 Jurisprudence, Scott Lemieux misstated that Mike Brown may not be charged with a crime under Missouri law, though a federal prosecution remains possible. Darren Wilson was not charged.

In a Nov. 26 Moneybox blog post, Jordan Weissmann misspelled the name of retailer JcPenney.


In a Nov. 26 Slatest, Jeremy Stahl misstated that the police officer who shot 12-year-old Tamir Rice had not yet been named. Police released Timothy Loehmann’s name Wednesday.

In a Nov. 26 The World, Joshua Keating misstated that the First Czech Russian Bank lent France’s National Front party 9 billion euros. The bank lent the party 9 million euros.

In a Nov. 25 Slatest, Josh Voorhees misspelled the last name of St. Louis County Prosecutor Bob McCulloch.

In a Nov. 24 Business Insider, James Cook misstated that Ass Hunter is a first-person shooter. It is a top-down shooter.


In a Nov. 24 Future Tense, Lily Hay Newman misspelled Israel.

In a Nov. 24 Jurisprudence, Dahlia Lithwick misstated that Yeardley Love was murdered in her dorm room. She was murdered in her apartment.

In a Nov. 24 Moneybox blog post, Jordan Weissmann misstated, based on reporting by the Wall Street Journal, that Budweiser planned to stop featuring Clydesdale horses in its TV ads. While they will not be used in ads this holiday season, the company says they will be part of future commercials.

In a Nov. 24 Moneybox blog post, Jordan Weissmann misstated that a list of pay packages for tech industry interns was compiled by an anonymous author. The list was created by a 19-year-old intern-to-be who first shared it publicly on Facebook.


An editor’s footnote on a Nov. 24 Outward quoted Leslie Feinberg’s obituary from the Advocate. The Advocate quote contained a typo. The post has been updated with a correct quote from Workers World

In a Nov. 24 War Stories, Fred Kaplan misstated that Sen. Carl Levin was not seeking re-election in 2016. He did not seek re-election in 2014.

In a Nov. 23 Moneybox, Alison Griswold misstated that Andrew Noyes was Uber’s head of communications. He was Uber’s head of corporate communications, which is not the head of all its communications.

In a Nov. 21 Brow Beat, Jillian Steinhauer misstated that the Smithsonian Institution was “administered by the U.S. government.” The Smithsonian is substantially funded by the government but is independently administered.


In a Nov. 21 Future Tense, Lily Hay Newman misstated that Microsoft piloted K5 Autonomous Data Machine Security robots on its campus for a week. They were demoed during only one event.

In a Nov. 21 Moneybox blog post, Maria Aspan misstated the mission of Sweet Peach. The company’s mission is to promote reproductive health in women by identifying microorganisms in the vagina and supplying probiotic supplements to help prevent infections, not to make vaginas smell like fruit. 

In a Nov. 21 Politics, Reihan Salam originally implied that the children of unauthorized immigrants are not eligible for SNAP benefits. The children are eligible so long as they are U.S. citizens or lawful permanent residents.

In a Nov. 20 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated that U.S. astronauts had left vomit behind on the moon in emesis bags. The emesis bags left on the moon were never used. He also misidentified astronauts’ sleeping periods on the moon surface as “naps.” The astronauts slept for periods of up to eight hours. Also, he misstated that a Slate commenter noted the emesis bags were empty. The commeter noted the bags might be empty.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.