Slate’s Mistakes for the Week of Sept. 23

Slate's mistakes.
Sept. 27 2013 4:45 AM

Corrections

Slate’s mistakes.

In a Sept. 27 Frame Game, William Saletan wrote that in 1996, Republicans lost seats in both the House and the Senate. In fact, they lost three seats in the House but picked up two in the Senate.

In a Sept. 27 Moneybox blog post, Matthew Yglesias wrote that Ting does not support Samsung's Galaxy S4 phone. Ting does support the phone if you buy one through Ting, but you can't "bring your own" to Ting's network. 

In a Sept. 27 Weigel blog post, David Weigel listed Sen. Thad Cochran, R-Miss., among the senators to join Ted Cruz in voting against a continuing-resolution cloture Friday. Cochran voted "aye."

Advertisement

Due to a production error, the headline of the Sept. 26 Behold blog post stated that Elliott Erwitt's photos in Kolor spanned three decades. They span five decades.

In a Sept. 26 Future Tense, Cameron M. Smith discussed how reproduction could take place on a space ship that travels faster than light. Traveling faster than light is a scientific impossibility, so we have changed it to reflect that the sex in space would likely take place on a ship that travels near light speed.

Due to an editing error, a Sept. 26 Future Tense blog post headline incorrectly said that a spying program took place in the '70s. It ran from 1967 to 1973.

In a Sept. 26 Moneybox, Matthew Yglesias said T-Mobile, Verizon, and AT&T offered hundreds of gigabytes of bandwidth in their low-end data plans. They offer hundreds of megabytes.

In a Sept. 25 Brow Beat blog post, Nicholas Duchesne misspelled the first names of NBA players Dwyane Wade and Earvin “Magic” Johnson.

In a Sept. 25 Crime blog post, Justin Peters misstated the subtitle of Robert E. Hanlon's book Survived by One as The Life and Times of a Family Mass Murderer. The actual subtitle is The Life and Mind of a Family Mass Murderer.

The Sept. 25 Culture Gabfest introduction page misspelled Tom Bissell's last name.

In a Sept. 25 Food, Jessica Winter listed both Doha and Qatar as sites of closed Gordon Ramsay restaurants. Qatar was removed from the list, as Doha is in Qatar.

In a Sept. 25 Moneybox blog post, Matthew Yglesias wrote that today’s Washington, D.C.-area home prices are 97 percent of what they were in 2000. They’re 97 percent higher than they were in 2000.

In a Sept. 25 Slatest post, Elliot Hannon wrote that Qatar will host the World Cup in 2020. The World Cup will be held in 2022. The post also said that Qatar was announced as the host “last year.” The announcement was in December 2010.

In a Sept. 25 Television, Willa Paskin gave the incorrect air date for the Michael J Fox Show. It premiered on Thursday, not Wednesday. It also misstated that NBC had finished behind CBS, ABC, Fox, and Telemundo during sweeps. NBC finished behind CBS, ABC, Fox, and Univision.

In a Sept. 24 Brow Beat blog post, Chris Wade misidentified the creators of Peep Show. It was created by Sam Bain, Jesse Armstrong, and Andrew O'Connor. David Mitchell and Robert Webb star as well as contribute additional writing.

In a Sept. 24 Future Tense blog post, Cyrus Nemati incorrectly used Dropbox as an example of a service that does not support Linux. Dropbox does support Linux now.

In a Sept. 24 Politics, David Weigel wrote that Americans with incomes less than 400 percent of the federal poverty level will be able to sign up on health insurance exchanges. All Americans may sign up; those at that level of income will be eligible to receive subsidies to assist with costs.

In a Sept. 24 Weigel blog post, David Weigel misspelled Tory Newmyer’s last name.

In a Sept. 23 Brow Beat blog post, Lowen Liu misstated the title of a Miley Cyrus song. It is “We Can’t Stop,” not “We Won’t Stop.” He also misspelled the surname of Dan Ozzi.

Due to a production error, a Sept. 23 Brow Beat blog post linked to "Backstreet" when discussing the song that comes directly before "Jungleland" on the Bruce Springsteen album Born to Run. The song that comes before it is "Meeting Across the River."

In a Sept. 23 Future Tense blog post, Joshua Kopstein originally misidentified the group that will be receive a reward for hacking the new iPhone fingerprint reader. It is Raumfahrtagentur, a Berlin hackerspace spin-off of the Chaos Computer Club, not the CCC itself. Kopstein also misspelled the last name of the the Electronic Frontier Foundation's Marcia Hofmann.

In a Sept. 23 The World blog post, Joshua Keating referred to the president of Sudan as Muammar al-Bashir. His first name is Omar.

In a Sept. 22 Slatest blog post, Daniel Politi implied in the post's headline that a deadly bombing at a Christian church in Pakistan was being blamed on U.S. drones. The bombing was not being blamed on drones, and the headline was revised.

In a Sept. 21 Longform, due to an editing error, the essay "Looking for Hemingway" was originally listed as having been published in 1960. It was published in July 1963.

In a Sept. 20 Future Tense blog post, Sean Vitka incorrectly referred to Aaron Alexis and Alexis Aaron. Also, due to a photo provider error, the photograph caption misspelled Sony Computer Entertainment America CEO and President Jack Tretton's last name.

In a Sept. 19 Politics, John Dickerson wrote that Obama froze the portion of the Affordable Care Act that affected small businesses. That portion was to affect businesses with more than 50 employees.

In a Sept. 9 Sports Nut, a production error led to a basketball trading card of Zelmo Beaty being described as a baseball card.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.

  Slate Plus
Slate Archives
Dec. 22 2014 3:01 PM Slate Voice: “Santa Should Not Be a White Man Anymore” Aisha Harris reads her piece on giving St. Nick a makeover.