Slate's Mistakes for the Week of July 30, 2012

Slate's mistakes.
Aug. 3 2012 3:30 AM

Corrections

Slate's mistakes.

Red pen

Photograph by Gabriela Insuratelu.

In an Aug. 3 "Books," Jacob Silverman referred to William F. Buckley by his son’s name, Christopher Buckley.

Because of an editing error, an Aug. 3 “Brow Beat” blog post misidentified the year of release for Elvis Costello’s album All This Useless Beauty. It came out in 1996, not 1986.

In an Aug. 3 "Slatest" post, Cindy Ok misstated the age of the sister of murdered British teen Shafilea Ahmed. Alesha Ahmed is now 21, not 24.

In a Aug. 3 "XX Factor" blog post, Alyssa Rosenberg incorrectly stated that Ida Lupino directed On Dangerous Ground. While she filled in when director Nicholas Ray fell ill, Lupino did not direct most of the film.

In an Aug. 2 “Five-Ring Circus” blog post, Juliana Jimenez incorrectly stated that Russia's Sergey Vodopiyanov competed in judo. Vodopiyanov competed in boxing.

In an Aug. 2 “Future Tense” blog post, Torie Bosch misidentified writer Annie Murphy Paul as Annie Paul Murphy.

In an Aug. 2 "Technology” column, Farhad Manjoo misspelled the last name of Workflowy co-creator Mike Turitzin.

In an Aug. 2 "Technology,” Will Oremus misquoted Kixeye's Brandon Barber as saying, "Chicks who are hardcore programmers, they understand that kind of humor.” He actually said, "Chicks who are hardcore gamers, they understand that kind of humor.”

In an Aug. 1 “DoubleX,” Anna Reisman stated that a researcher estimated that 6 percent of breast cancers would be caused by CT scans in a single year in the United States. The researcher actually estimated that of the total number of cancers caused by CT scans in a single year in the United States, 6 percent of them would be breast cancers.

In an Aug. 1 “Five-Ring Circus” blog post, Michael Ahn Paarlberg misspelled the last name of Mark Zuckerberg.

In the Aug. 1 "Future Tense," Christopher Mitchell and Sascha Meinrath incorrectly stated that Chattanooga, Tenn., plans to build the nation’s biggest municipally owned fiber-optic network. It has already built the network.

In an Aug. 1 "Slatest" blog post, Elizabeth Hewitt mistakenly referred to the Intergovernmental Panel on Climate Change as the ICPP. The proper acronym for the U.N. panel is the IPCC.

In an Aug. 1 "Slatest" blog post, Abby Ohlheiser misstated the day LGBT advocates were planning a "National Same-Sex Kiss Day" at Chick-fil-A restaurants. That protest was organized for Friday, not Wednesday. She also reported that Dan Cathy is the company's CEO. He is the chain's president and COO.

In a July 31 “Five-Ring Circus” blog post, Natasha Geiling implied that the U.S. women’s gymnastics team’s leotards are not made of plastic. The uniforms’ Mystique material includes nylon, which is a plastic. She also misidentified Oregon State coach Tanya Chaplin as Tammy Chaplin.

In a July 31 “XX Factor” blog post, Alyssa Rosenberg misspelled Ron Perlman’s last name.

In a July 30 “Five-Ring Circus” blog post, Hanna Rosin described famed gymnastics coach Bela Karolyi as Jordyn Wieber’s coach. He is not.

In a July 29 "Five-Ring Circus" blog post, Josh Levin and Justin Peters stated that French swimmer Alain Bernard had retired. Bernard has announced he will retire at the end of the London Games.

In a July 29 “Five-Ring Circus” blog post, Josh Levin and Justin Peters referred to the birth of Jacques Brel as a great moment in French history. Brel was Belgian.

In a July 26 "“Five-Ring Circus,"” Britt Peterson stated that the American Olympic team traveled to the 1912 Olympics on the USS Finland. The boat was known as the SS Finland in 1912. It was later commissioned by the Navy and became the USS Finland.

In a July 25 “Dismal Science,” Ray Fisman misstated John King’s title. He is New York state education commissioner, not schools' chancellor.

Slate strives to correct all errors of fact. If you've seen an error in our pages, let us know at corrections@slate.com. General comments should be posted in our comments sections at the bottom of each article.