Slate's Mistakes for the Week of July 9, 2012.

Slate's mistakes.
July 13 2012 5:44 AM

Corrections

Slate's mistakes.

Red pen

Photograph by Gabriela Insuratelu.

In a July 13 “Sports Nut,” Josh Levin originally misstated the status of Penn State athletic director Tim Curley. He wasn’t fired and he didn’t resign under pressure. Rather, he is on administrative leave.

In a July 12 “Jurisprudence,” Randolph Cohen and Raymond Visvari incorrectly stated that some frequent fliers could skip security checkpoints altogether as a result of a new TSA program called PreCheck. According to the program, these frequent fliers are able to avail themselves of a greatly expedited, streamlined security inspection but not skip screening altogether.

In a July 12 "Jurisprudence," Emily Bazelon misstated the original date of the passing of the Clery Act as 1998. It passed in 1990 and was amended in 1998.

In the July 11 “Chromosomes,” Sam Kean misspelled the last name of Sir Edmund Hillary.

In the July 11 “History,” William McGowan mischaracterized Pauline Kael’s review of Victim, unfairly attributing anti-homosexual sentiments to her. It also wrongly claimed that her review ran in the New Yorker; she had not yet started writing for the New Yorker at the time she reviewed Victim. He also misstated the color of Edward Murphy’s sash. It was blue, not rainbow.

Because of a photo-provider error, a caption in a July 11 "Slatest" misidentified Michigan Gov. Rick Snyder as Mississippi Gov. Phil Bryant.

A July 11 “Trending News Channel” blog post repeated an error reported in other news outlets that the camera on the Euclid spacecraft had a capability of 586 million megapixels. The camera captures images of 576 megapixels.

In the July 10 “Explainer,” Forrest Wickman misidentified Gretchen Hamel as a Fox News contributor. Hamel is a frequent guest on Fox News but has no formal relationship with the network and is not paid to appear on its shows.

In a July 10 "Politics," David Weigel misstated the title of a D.C. councilmember and the building he works in. Vincent Orange is an at-large member, not council chairman; the council works from the John A. Wilson Building, not the Woodrow Wilson Building.

In a July 10 post on "The Slatest," Abby Ohlheiser mistakenly reported that the U.S. Episcopal Church had approved same-sex blessings. At the time, only one body of the church—the House of Bishops—had approved the blessings, and the measure still needed formal approval from the group's second body. In addition, this post misidentified the House of Bishops as the Chamber of Bishops.

In the July 5 “Culturebox,” June Thomas incorrectly stated that closed captions are not visible on programming streamed to televisions from Netflix via the Roku player. Some Roku players are able to display captions on Netflix streaming content.

In a July 5 “Jurisprudence,” Emily Bazelon misidentified Richard Lazarus as a Georgetown law professor. He has recently moved to Harvard.

In the July 3 “Food,” Bob Nickas stated that Andy Warhol’s parents were Slovak immigrants. They emigrated from what is now Slovakia but were Carpatho-Rusyn, not Slovak.

In the April 14 “Longform,” Max Linksy misspelled writer Aleksandar Hemon’s last name.

  Slate Plus
Working
Nov. 27 2014 12:31 PM Slate’s Working Podcast: Episode 11 Transcript Read what David Plotz asked a helicopter paramedic about his workday.